Sunday, 28 April 2013

Capucine



Please let me introduce you to Capucine, a Hermann turtle, our new pet. She's really tiny but that's normal for a one-year old garden turtle. She's going to grow a lot and probably outlive me, as they can live up to 60 years. I thought it was the ideal pet for us as it doesn't need much care (apart from me growing dandelion seeds, talking to her, bathing her and checking on her every half hour like a newborn baby...) Let's be honest, Capucine was more for me than for the girls...

PS: I assumed "she" was a "girl". I might have to call her Maurice in a few years...

J'ai le plaisir de vous présenter Capucine, une tortue Hermann, notre nouvel animal de compagnie. Elle est vraiment minuscule, mais c'est normal pour une tortue de jardin de 1 an. Elle va beaucoup grossir et probablement vivre plus longtemps que moi, car elles peuvent vivre jusqu'à 60 ans. Je trouvais que c'était l'animal de compagnie idéal pour nous, car elle n'a pas besoin de beaucoup de soins (sauf que je lui plante des graines de pissenlit, que je le lui parle, la baigne et vais la surveiller toutes les demies heures comme un nouveau né...) Soyons honnêtes, Capucine était plus pour moi que pour les filles...

PS : j'ai supposé qu'"elle" était une "fille". Il faudra peut-être que je la rebaptise Maurice dans quelques années...

3 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. ce qu'elle est mignonne...une tite caresse à elle

    ReplyDelete
  3. Maurice, Capucine, cette petite tortue est tout mignonne. Comme Cat, petite Caresse à Robert... Capucine.

    ReplyDelete

Thanks for leaving a little note about my post! I will read every comment and visit you blog in order to return the favour! Cheers!